maandag 31 januari 2011

Tekenen en aquarelschilderen

Verleden jaar ben ik begonnen met tekenlessen te volgen in de hoop ooit te leren aquarelschilderen.
Het eerste jaar heb ik voornamelijk tekeningen gemaakt om goed te oefenen.
Uiteindelijk moet je eerst lerenom met perspektief te tekenen en goede indelingen te maken.
In eerste instantie heb ik veel boerderijen getekent daarna had ik er zo de balen van dat ik thuis met een schriftelijke cursus ben verder gegaan.
Dat leverde tot mijn verbazing een mooie tekening op.



Tijdens de wandelingen met Fleur kennisgemaakt met jawel ook een Marja, ook geboren in Schiedam, bij nader inzien hebben we nog op dezelfde lagere school ook gezeten.
En om het nog mooier te maken blijken we heel in de verte nog familie van elkaar te zijn.
Qua tekenen en schilderen heeft zij dezelfde interesses en zijn we zelf eens in de week samen aan de slag gegaan.

 
Eerste werk gemaakt van de schriftelijke cursus




Daarna ben ik gevallen voor het pastelkrijt wat ik ook erg leuk vond om te doen alleen het werk wordt dan wat grover in het begin zeker en ik ben nog maar een beginneling natuurlijk

aquarel
                                                                                                                                                          
pastelkrijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten